vem-ager-en-samfallighet-simpleko.jpg

Ökade krav på samfällighetsföreningar

Skatteverkets krav på momsregistrering, individuell mätning av el och vatten och även medlemmarnas önskemål om digitalisering innebär ökade krav på styrelsen.

Senast uppdaterad 06 februari 2023 Samfällighet

Den ekonomiska förvaltningen i en samfällighetsförening blir allt mer komplex och det ställs ökade krav från många olika håll. Det kan vara individuell mätning och debitering av el eller vatten som ska både bokföras och faktureras rätt.

Samtidigt ställer Skatteverket numera krav på momsredovisning för flertalet samfällighetsföreningar. Även medlemmarna i föreningen kan ha önskemål om att kunna betala sina avgifter digitalt och att man vill inte längre ha en papperslapp i brevlådan.

Dessutom behöver styrelsen ha koll på de lagkrav som ställs då det gäller hantering av medlemmarnas personuppgifter. Detta är några av de anledningar som gör att det kan vara ett bra val att anlita en ekonomisk förvaltare.

Vi har lång erfarenhet av att avlasta styrelsen i en rad olika typer av samfällighetsföreningar med allt från uttaxeringen av avgifter till att sköta hela ekonomin.

Fyra skäl att välja Simpleko

Experter på ekonomisk förvaltning

Vi fokuserar på en enda sak och är därför specialister på området. Genom vår expertis kan vi ge våra kunder den trygghet och kvalitet de behöver för att effektivt hantera sin ekonomi.

Personlig service

Varje kund har ett eget dedikerat kundteam som finns nära till hands för stöd och rådgivning. Vi strävar efter att skapa långsiktiga relationer med personlig kontakt via Portalen, mejl eller telefon.

Tryggt och pålitligt

Vi sköter ekonomin säkert och i enlighet med gällande regelverk – en trygghet för styrelser och boende. Vi levererar alltid enligt avtal, håller tidsplaner och fullföljer åtaganden.

Minskad administration och bättre beslut

Vi minskar det administrativa arbetet för styrelsen och ger tydlig proaktiv rådgivning. Det gör det lättare att fatta rätt beslut och fokusera på föreningens långsiktiga utveckling.

brf förvaltning utifrån era behov person med brun skjorta sitter vid datorn

Ekonomisk förvaltning utifrån era behov

Vi vet att varje bostadsrättsförening, samfällighetsförening och fastighetsägare har unika förutsättningar – oavsett om det handlar om en mindre Brf, en privat hyresvärd eller ett kommersiellt fastighetsbolag. Med Simpleko får du tillgång till smarta digitala verktyg kombinerat med personlig expertis. Vi är specialister på ekonomisk förvaltning och anpassar vårt erbjudande efter just dina behov.

digital ekonomisk förvaltning portalen laptop

Nyfiken på våra tjänster?

Önskar du en presentation av våra tjänster eller en offert anpassad efter din förenings storlek och behov? Kontakta oss för en kostnadsfri och förutsättningslös offert eller ett samtal där vi berättar mer om hur vi kan hjälpa din förening.