Ekonomiassistent till Redovisningsavdelningen

Vi söker dig som har god förståelse för bokföring och ekonomi, men som också har en passion för att ge utmärkt kundservice. Den ideala kandidaten har en stark förmåga att hantera siffror och är van vid att arbeta digitalt.

Vill du arbeta på förvaltningsbolaget med branschens nöjdaste kunder? Då är Simpleko arbetsgivaren för dig. Vi växer och söker därför ytterligare en ekonomiassistent till vår redovisningsavdelning.

Om oss
Simpleko är ett helägt dotterbolag till Riksbyggen som specialiserar sig på ekonomisk förvaltning. Vi levererar tjänster till cirka 1200 kunder – främst bostadsrättsföreningar – över hela Sverige och vår leverans är helt digital. Utöver den ekonomiska förvaltningen hanterar vi sedan flera år tillbaka tilläggsavgifter inom kollektivtrafiken på uppdrag av SL (Stockholms lokaltrafik). Vi är ungefär 75 medarbetare fördelade på två kontor, ett i Uppsala och ett i Östersund.

Arbetsuppgifter
Du kommer att jobba med redovisning och ingå i ett team på 15 personer som hanterar leverantörs- och lånereskontran, kontoavstämningar, löner/arvoden, kontakt med kunder, leverantörer, banker med mera. Även om vi ofta arbetar i grupp som ett team och vi hjälps åt med arbetsuppgifterna förväntas du även kunna arbeta självständigt då du kommer att ha ett eget kundansvar och vara kontaktperson för bostadsrättsföreningars styrelser.

Du har goda möjligheter att vara med och påverka verksamheten, samt bidra med förslag till förbättringar och utvecklingar. Vi jobbar alltid proaktivt och nära kunderna. Alla i gruppen förväntas vara delaktiga i den ständiga utvecklingen av våra processer, rutiner och systemstöd.

Kvalifikationer
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att jobba med redovisning, är trygg användare av Office-paketet och har erfarenhet av arbete i olika digitala lösningar. Vårt arbete i huvudsak är digitaliserat, vilket innebär att vi tillämpar digitala möten och presentationer genom Microsoft Teams, både internt och externt.

Du kan formulera dig väl både muntligt och skriftligt och kan anpassa ditt språk efter situation och mottagare, samt har en förmåga att förstå mottagarens behov och önskemål. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med såväl kunder som arbetskamrater. Det är viktigt att du är en lagspelare som trivs med att jobba i grupp, samt ser möjligheter i stället för hinder. Du är en strukturerad administratör som är noggrann och trivs i ett högt tempo. Personligheten väger tungt.

Du kan stå upp för våra hörnstenar Förtroende, Samarbete, Engagemang och Ansvarstagande.

Vi söker någon som trivs med att arbeta i en dynamisk miljö och som är villig att ta på sig olika uppgifter och ansvar. Om du är en självgående person med en stark arbetsmoral och en passion för både bokföring och kundservice, är du den person vi söker!

Arbetstider
Vardagar kl. 8-17 med möjlighet till flex, och sommartid 15 juni – 15 september 8 - 16. Vi tillämpar flexibelt arbetsliv, där det finns möjlighet att arbeta hemifrån upp till 50% av arbetstiden efter överenskommelse.

Tjänst
Heltid med start snarast möjligt.

Placering: Uppsala, eller Östersund.

Välkommen med din ansökan snarast, dock senast fredagen den 29 augusti 2025, till jobb@simpleko.se. Vi tillämpar provanställning. Vänta inte med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

För frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Ivo Nazlic, Gruppchef Redovisningsavdelningen 018-66 01 68, alternativt ivo.nazlic@simpleko.se

Experter på ekonomisk förvaltning för bostadsrättsföreningar, samfälligheter och privata fastighetsägare i hela Sverige.

Om oss

Simpleko är experter på ekonomisk förvaltning för bostadsrättsföreningar, samfälligheter och privata fastighetsägare – med en tydlig ambition: att göra det enklare att vara styrelsemedlem. Det gör vi genom att kombinera lång erfarenhet och personlig service med moderna digitala verktyg och ett helt digitalt arbetssätt.

Vår ekonomiska förvaltning är idag helt digital. I vår kundportal får du som styrelseledamot tillgång till allt från budget och bokföring till digital post och årsredovisningar, samlat på ett och samma ställe, dygnet runt.

brf förvaltare man med vid skjorta står i rum

Ett tryggt val för över 1 300 föreningar

Idag är vi cirka 75 medarbetare med kontor i Uppsala och Östersund, och vi har förtroendet att sköta ekonomin åt över 1 300 föreningar och fastighetsägare över hela Sverige – från Övertorneå i norr till Trelleborg i söder.

Vi är stolta över att ha branschens nöjdaste kunder både 2023 och 2024 enligt Prognoscentrets oberoende mätningar, men vi ser oss inte som färdiga. Vår digitala resa fortsätter, med målet att alltid vara det självklara valet för föreningar som vill ha en enklare, tryggare och mer modern ekonomisk förvaltning.

förvaltare bostadsrättsförening tre personer i möte

Vår historia

Simpleko är ett helägt dotterbolag till Riksbyggen, och bildades 2020 när två välkända aktörer inom ekonomisk förvaltning slogs samman. Vår historia sträcker sig dock betydligt längre än så. Redan sedan 1950-talet har vi arbetat med ekonomisk förvaltning i olika former, och vi har kvar kunder som varit med oss i över 40 år. Vår styrka ligger i att kombinera denna mångåriga erfarenhet med ett framtidsfokus där digitalisering, personligt bemötande och användarvänlighet är kärnan i vår leverans.