årsredovisning brf dator visar diagram

Våra tilläggstjänster för ekonomisk förvaltning

För att kunna tillgodose varje förenings unika behov erbjuder vi, utöver våra grundtjänster, flertalet flexibla tilläggstjänster. Läs mer om den här.

Önskar ni hjälp med mer än vad som ingår i våra grundtjänster? Låt oss även erbjuda:

  • Flerårsbudget

    Flerårsbudgeten ger ett stöd för att kunna planera avgiftsnivån över en längre tid. Särskilt aktuellt vid planering av större underhållsåtgärder. Flerårsbudgeten innehåller: budget, kapitalbilaga, likviditetsbudget. Läs mer om Flerårsbudget här!

  • IMD - individuell mätning och debitering

    Vi tar emot och registrerar filer från el- och/eller vattenleverantörer, för debitering av avgiften på respektive lägenhets avi.

  • Inkasso

    Vi har datainspektionens tillstånd att bedriva inkassoverksamhet och handlägger allt från kreditupplysningar till betalningsförelägganden, avhysningar och tvångsförsäljningar. Vi hjälper er också med rättsliga frågor som olovlig andrahandsupplåtelse och störningar.

  • Köhantering

    Köhanteraren är en transparent tjänst som ger en uppdaterad bild över era köer. Medlemmarna kan själva ställa sig i kö och tacka ja till platsen. I tjänsten ingår att vi som förvaltare hanterar era köer och upprättar hyresavtal.

  • Låneupphandling

    Vi hjälper er att ta in offerter vid villkorsändring och omläggning/sammanslagning av lån, samt offertförfrågan vid upphandling av nya lån.

  • Momshantering

    Vi bokför moms samt beräknar, sammanställer och redovisar mervärdesskatten.

  • Stadgeändringar

    Uppdatering av stadgar vid behov utifrån förändrade lagkrav. Hjälp med hantering av processen kring detta.

  • Styrelseutbildning

    Vi erbjuder en digital styrelseutbildning i juridik och ekonomi. Utbildningen består av 20 inspelade delmoment som ni kan ta del av i den tid och takt det passar var och en i styrelsen. Läs mer om vår styrelseutbildning här!

  • Säkrare eldebitering

    Få hjälp att debitera rätt pris för elen. Vi hjälper till att lägga in den aktuella månadens elpris i IMD-filen så medlemmarna blir debiterade för den faktiska kostnaden. Läs mer om tjänsten här!

Vilka tjänster har egentligen en förening behov av? Ta del av vår enkla guide här!

Fyra skäl att välja Simpleko

Experter på ekonomisk förvaltning

Vi fokuserar på en enda sak och är därför specialister på området. Genom vår expertis kan vi ge våra kunder den trygghet och kvalitet de behöver för att effektivt hantera sin ekonomi.

Personlig service

Varje kund har ett eget dedikerat kundteam som finns nära till hands för stöd och rådgivning. Vi strävar efter att skapa långsiktiga relationer med personlig kontakt via Portalen, mejl eller telefon.

Tryggt och pålitligt

Vi sköter ekonomin säkert och i enlighet med gällande regelverk – en trygghet för styrelser och boende. Vi levererar alltid enligt avtal, håller tidsplaner och fullföljer åtaganden.

Minskad administration och bättre beslut

Vi minskar det administrativa arbetet för styrelsen och ger tydlig proaktiv rådgivning. Det gör det lättare att fatta rätt beslut och fokusera på föreningens långsiktiga utveckling.

digital ekonomisk förvaltning portalen laptop

Nyfiken att testa våra tjänster?

Önskar du en presentation av våra tjänster eller en offert anpassad efter din förenings storlek och behov? Kontakta oss för en kostnadsfri och förutsättningslös offert eller ett samtal där vi berättar mer om hur vi kan hjälpa din förening.