Upptäck Portalen

Portalen är föreningens digitala nav, där både styrelse och boende enkelt får tillgång till den information och de funktioner de behöver – när som helst, var som helst. Här kan styrelsen följa ekonomin i realtid, attestera fakturor och arvoden, hantera budget och bokslut samt hålla ordning på avtal, dokument och lägenhetsregister. Här finns även smarta funktioner för bokningar av gemensamhetsytor, hantering av styrelsemöten med mera. Med allt samlat på ett och samma ställe blir vardagen enklare för hela föreningen.

Allt samlat på samma ställe

Styrelsen i Brf

Funktioner för styrelsen

Portalen är styrelsens digitala nav, ett lättanvänt verktyg som förenklar styrelsearbetet. Styrelsen får en tydlig överblick över föreningens ekonomi i realtid med tillgång till budgetverktyg, kontosaldon, transaktionshistorik och digital brevlåda. Det är enkelt att attestera fakturor och arvoden, redovisa utlägg, samt hantera medlemsregister, avtal och lägenhetsförteckningar. Portalen erbjuder smidig hantering av överlåtelser och mäklarbilder.

för dig som bor i bostadsrättsförening

Funktioner för boende

Portalen förenklar även vardagen för de boende i föreningen. Medlemmar och boende loggar in med BankID och får tillgång till avier, viktiga dokument och information om sin bostad, såsom andelstal, innehav och aktuella beslut från styrelsen. De kan enkelt välja aviseringsmetod, ansöka om andrahandsuthyrning, se sin plats i kön till exempelvis parkering eller garage samt följa ärenden de lagt in till styrelse eller förvaltare. Alla funktioner är tillgängliga dygnet runt, oavsett var de befinner sig.

Digital ekonomisk förvaltning för brf bokningstjänster i Portalen

Smidig kalenderbokning

I Portalen får föreningen tillgång till kalenderfunktionen Bokningar, ett digitalt verktyg som gör det enkelt att hantera bokningar av gemensamma utrymmen som tvättstuga, bastu, övernattningslägenhet eller annat. Funktionen är enkel att använda för både styrelse och boende, den är kostnadsfri och finns tillgänglig direkt i Portalen. Funktionen förenklar både administration och kommunikation kring gemensamma utrymmen och bokningar.

digital ekonomisk förvaltning portalen laptop

Nyfiken på våra tjänster?

Önskar du en presentation av våra tjänster eller en offert anpassad efter din förenings storlek och behov? Kontakta oss för en kostnadsfri och förutsättningslös offert eller ett samtal där vi berättar mer om hur vi kan hjälpa din förening.

Fyra skäl att välja Simpleko

Experter på ekonomisk förvaltning

Vi fokuserar på en enda sak och är därför specialister på området. Genom vår expertis kan vi ge våra kunder den trygghet och kvalitet de behöver för att effektivt hantera sin ekonomi.

Personlig service

Varje kund har ett eget dedikerat kundteam som finns nära till hands för stöd och rådgivning. Vi strävar efter att skapa långsiktiga relationer med personlig kontakt via Portalen, mejl eller telefon.

Tryggt och pålitligt

Vi sköter ekonomin säkert och i enlighet med gällande regelverk – en trygghet för styrelser och boende. Vi levererar alltid enligt avtal, håller tidsplaner och fullföljer åtaganden.

Minskad administration och bättre beslut

Vi minskar det administrativa arbetet för styrelsen och ger tydlig proaktiv rådgivning. Det gör det lättare att fatta rätt beslut och fokusera på föreningens långsiktiga utveckling.

brf förvaltning utifrån era behov person med brun skjorta sitter vid datorn

Ekonomisk förvaltning utifrån era behov

Vi vet att varje bostadsrättsförening, samfällighetsförening och fastighetsägare har unika förutsättningar – oavsett om det handlar om en mindre Brf, en privat hyresvärd eller ett kommersiellt fastighetsbolag. Med Simpleko får du tillgång till smarta digitala verktyg kombinerat med personlig expertis. Vi är specialister på ekonomisk förvaltning och anpassar vårt erbjudande efter just dina behov.

Ekonomisk förvaltning som förenklar för styrelsen i bostadsrättsförening och samfällighetsförening

Branschens nöjdaste kunder

För andra året i rad har Simpleko branschens nöjdaste kunder enligt Prognoscentrets oberoende undersökning. Med ett NKI (Nöjd Kund Index) på 77, klart över branschsnittet på 66, toppar vi listan bland över 160 utvärderade förvaltningsbolag.

Vad våra kunder säger om oss

Simpleko-nöjdkund-Brf Hermes.png

Brf Hermes

"För en mindre föreningen finns stora fördelar att ha en förvaltare med fullservice. Vi har fullt förtroende att Simpleko alltid kan bistå oss och vara ett viktigt stöd i både den löpande verksamheten och mer strategiska frågor. Samarbetet fungerar utmärkt med tydliga kontaktvägar och snabb återkoppling. Det är så här en leverantör ska fungera."

Simpleko-nöjdkund-Brf Skånegård.png

Brf Skånegård

"Vi bytte från en konkurrerande ekonomisk förvaltare till Simpleko för 2,5 år sedan. Kvalitén är mycket förbättrad. Svarstiderna vid frågor är mycket korta och det finns flera överskådliga och praktiska verktyg i portalen. Att vår kostnad för den ekonomiska förvaltningen avsevärt blev lägre är också ett plus."

Simpleko-nöjdkund-Brf Draken i Åmål.png

Brf Draken i Åmål

”Vi har haft glädjen av att samarbeta med Simpleko under många år. Samarbetet har fungerat utmärkt på alla sätt. Vi har alltid fått hjälp med de frågor vi har ställt antingen direkt över telefon eller genom kundportalen som ett ärende. Simplekos portal är enkel att förstå, översiktlig och lätt att hitta i.”

Simpleko-nöjdkund-Idtjärnet Västra Samfällighetsförening.png

Idtjärnet Västra Samfällighetsförening

"Simpleko har kompetenta medarbetare och bra processer som passar vår verksamhet. Det är ett nöje att samarbeta med er."