Upptäck Portalen
Portalen är föreningens digitala nav, där både styrelse och boende enkelt får tillgång till den information och de funktioner de behöver – när som helst, var som helst. Här kan styrelsen följa ekonomin i realtid, attestera fakturor och arvoden, hantera budget och bokslut samt hålla ordning på avtal, dokument och lägenhetsregister. Här finns även smarta funktioner för bokningar av gemensamhetsytor, hantering av styrelsemöten med mera. Med allt samlat på ett och samma ställe blir vardagen enklare för hela föreningen.
Allt samlat på samma ställe

Funktioner för styrelsen
Portalen är styrelsens digitala nav, ett lättanvänt verktyg som förenklar styrelsearbetet. Styrelsen får en tydlig överblick över föreningens ekonomi i realtid med tillgång till budgetverktyg, kontosaldon, transaktionshistorik och digital brevlåda. Det är enkelt att attestera fakturor och arvoden, redovisa utlägg, samt hantera medlemsregister, avtal och lägenhetsförteckningar. Portalen erbjuder smidig hantering av överlåtelser och mäklarbilder.

Funktioner för boende
Portalen förenklar även vardagen för de boende i föreningen. Medlemmar och boende loggar in med BankID och får tillgång till avier, viktiga dokument och information om sin bostad, såsom andelstal, innehav och aktuella beslut från styrelsen. De kan enkelt välja aviseringsmetod, ansöka om andrahandsuthyrning, se sin plats i kön till exempelvis parkering eller garage samt följa ärenden de lagt in till styrelse eller förvaltare. Alla funktioner är tillgängliga dygnet runt, oavsett var de befinner sig.

Styrelserummet - enklare möten
Med Styrelserummet kan hela styrelsemötesprocessen hanteras digitalt – från kallelse och dagordning till signerat protokoll. Tjänsten sparar tid, skapar struktur och minskar risken för att något faller mellan stolarna. Allt sker i Portalen, där dokument, mötesmallar och beslut samlas på ett och samma ställe. Digital signering och automatiska utskick gör arbetet smidigare, samtidigt som säker dokumenthantering och tydliga funktioner ger styrelsen full kontroll.

Smidig kalenderbokning
I Portalen får föreningen tillgång till kalenderfunktionen Bokningar, ett digitalt verktyg som gör det enkelt att hantera bokningar av gemensamma utrymmen som tvättstuga, bastu, övernattningslägenhet eller annat. Funktionen är enkel att använda för både styrelse och boende, den är kostnadsfri och finns tillgänglig direkt i Portalen. Funktionen förenklar både administration och kommunikation kring gemensamma utrymmen och bokningar.

Nyfiken att testa våra tjänster?
Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig? Välj ett av alternativen nedan – få en kostnadsfri och förutsättningslös offert direkt, eller boka ett möte med oss så berättar vi mer om våra tjänster och hur vi kan hjälpa er förening.
Vad våra kunder säger om oss

Brf Hermes
"För en mindre föreningen finns stora fördelar att ha en förvaltare med fullservice. Vi har fullt förtroende att Simpleko alltid kan bistå oss och vara ett viktigt stöd i både den löpande verksamheten och mer strategiska frågor. Samarbetet fungerar utmärkt med tydliga kontaktvägar och snabb återkoppling. Det är så här en leverantör ska fungera."

Brf Skånegård
"Vi bytte från en konkurrerande ekonomisk förvaltare till Simpleko för 2,5 år sedan. Kvalitén är mycket förbättrad. Svarstiderna vid frågor är mycket korta och det finns flera överskådliga och praktiska verktyg i portalen. Att vår kostnad för den ekonomiska förvaltningen avsevärt blev lägre är också ett plus."

Brf Draken
”Vi har haft glädjen av att samarbeta med Simpleko under många år. Samarbetet har fungerat utmärkt på alla sätt. Vi har alltid fått hjälp med de frågor vi har ställt antingen direkt över telefon eller genom kundportalen som ett ärende. Simplekos portal är enkel att förstå, översiktlig och lätt att hitta i.”

Idtjärnet Västra Samfällighetsförening
"Simpleko har kompetenta medarbetare och bra processer som passar vår verksamhet. Det är ett nöje att samarbeta med er."