Ekonomisk förvaltning som förenklar styrelsearbetet
Med Simpleko som ekonomisk förvaltare får ni en trygg, transparent och långsiktig partner i styrelsearbetet. Vi sköter föreningens ekonomi med fullt fokus på kvalitet, regelefterlevnad och god service – så att ni kan lägga tid och energi på andra viktiga frågor i föreningen.

Vad innebär ekonomisk förvaltning?
Ekonomisk förvaltning handlar om att hantera, planera och följa upp fastighetens eller föreningens ekonomi på ett korrekt, långsiktigt och hållbart sätt. Det omfattar allt från den löpande bokföringen till årsredovisning, hyres- och avgiftsavisering och deklarationer. För många styrelser innebär det ett omfattande ansvar och mycket tid.
Vår roll som ekonomisk förvaltare innebär att vi tar över den löpande ekonomihanteringen för att avlasta styrelsen och säkerställa att allt sker enligt gällande regelverk. Kort sagt - vi ser till att ekonomin fungerar som den ska, idag och på lång sikt.

Ekonomisk förvaltning utifrån era behov
Med Simpleko som ekonomisk förvaltare får ni en partner som skapar trygghet, tydlighet och effektivitet i ekonomin. Vi är specialister på ekonomisk förvaltning och vi gör inget annat, vilket gör oss bäst på det vi levererar. Vår ekonomiska förvaltning bygger på en kombination av personlig service och digitala lösningar.
Våra kunder får ett dedikerat kundteam som alltid finns nära till hands. I vår kundportal får styrelsen full överblick över ekonomin var ni än befinner er. Vi anpassar vårt upplägg efter era behov, med en grundtjänst som täcker allt ni behöver och flexibla tilläggstjänster.
Det här ingår i vår ekonomiska förvaltning

Eget kundteam
Dedikerat team med tre specialister inom ekonomi, redovisning och lägenhetsförteckning.

Bokslut och årsredovisning
Vi ansvarar för löpande bokföring, årsredovisning, inkomstdeklaration och budget.

Löpande redovisning
Vi bokför, konterar och betalar skatter, avgifter och leverantörsfakturor

Avgifts- och hyresavisering
Vi skickar ut avier, följer upp inbetalningar och säkerställer att allt fungerar månad för månad.

Arvodesutbetalningar
Hantering av styrelsearvoden inklusive skatter och arbetsgivaravgifter.

Lån och leverantörsreskontra
Elektronisk fakturahantering, låneavier och tydlig uppföljning.

Medlems- och lägenhetsregister
Vi hanterar lägenhetsförteckning, överlåtelser, pantnoteringar och mäklarbilder.

Övrigt
I vår Portal hittar ni funktioner för kalenderbokning, styrelsemöten med mera.
Fler tjänster
Tilläggstjänster
För att kunna tillgodose varje förenings unika behov erbjuder vi, utöver våra grundtjänster, flertalet flexibla tilläggstjänster. Vi kan tillexempel hjälpa till med inkassohantering, flerårsbudget, låneupphandling och köhantering.
Digital underhållsplan
Med vår digitala underhållsplan får ni ett kostnadseffektivt och lättanvänt verktyg. Ni får en tydlig plan över kommande underhåll, simulering av kostnader för att se vad ni behöver spara och möjlighet till hjälp från experter vid behov.
Mäklarservice
Mäklarservice är vår smidiga plattform för dig som ska sälja en bostadsrätt i en förening som förvaltas av Simpleko. Här kan du som mäklare hantera hela överlåtelsen, från mäklarbild till godkänt medlemskap. Enklare blir det inte!

Branschens nöjdaste kunder
För andra året i rad har Simpleko branschens nöjdaste kunder enligt Prognoscentrets oberoende undersökning. Med ett NKI (Nöjd Kund Index) på 77, klart över branschsnittet på 66, toppar vi listan bland över 160 utvärderade förvaltningsbolag.
Vad våra kunder säger om oss

Brf Hermes
"För en mindre föreningen finns stora fördelar att ha en förvaltare med fullservice. Vi har fullt förtroende att Simpleko alltid kan bistå oss och vara ett viktigt stöd i både den löpande verksamheten och mer strategiska frågor. Samarbetet fungerar utmärkt med tydliga kontaktvägar och snabb återkoppling. Det är så här en leverantör ska fungera."

Brf Skånegård
"Vi bytte från en konkurrerande ekonomisk förvaltare till Simpleko för 2,5 år sedan. Kvalitén är mycket förbättrad. Svarstiderna vid frågor är mycket korta och det finns flera överskådliga och praktiska verktyg i portalen. Att vår kostnad för den ekonomiska förvaltningen avsevärt blev lägre är också ett plus."

Brf Draken i Åmål
”Vi har haft glädjen av att samarbeta med Simpleko under många år. Samarbetet har fungerat utmärkt på alla sätt. Vi har alltid fått hjälp med de frågor vi har ställt antingen direkt över telefon eller genom kundportalen som ett ärende. Simplekos portal är enkel att förstå, översiktlig och lätt att hitta i.”

Idtjärnet Västra Samfällighetsförening
"Simpleko har kompetenta medarbetare och bra processer som passar vår verksamhet. Det är ett nöje att samarbeta med er."

Nyfiken att testa våra tjänster?
Önskar du en presentation av våra tjänster eller en offert anpassad efter din förenings storlek och behov? Kontakta oss för en kostnadsfri och förutsättningslös offert eller ett samtal där vi berättar mer om hur vi kan hjälpa din förening.