Andrahandsuthyrning
Nu finns möjligheten att hantera godkännanden och kontroll av andrahandsuthyrningar direkt i Portalen.
Medlemmen loggar in på sin lägenhet och fyller i uppgifterna i ansökan om andrahandsuthyrning.
Det skapas ett ärende där medlemmen laddar upp kontraktet
Ärendet går till styrelsen där ni kan kommunicera direkt med medlemmen om det är något som behöver kompletteras i ansökan.
När allt är komplett kan ni godkänna (eller avslå) ansökan, utifrån er förenings regler för andrahand.
Detta gör ni under Fastighetsobjekt
Ska medlemmen debiteras gör ni det direkt under aviseringstillägg
Om avgiften för andrahandsuthyrning ska debiteras medlemmen månadsvis under perioden, meddela oss det i ärendet så lägger vi upp det.
Ni kommer nu att ha kontroll på vilka lägenheter som är uthyrda och om det finns kommande uthyrningar som ni har godkänt.
Det är nu också möjligt för styrelsen att avbryta en pågående eller kommande andrahandsuthyrning.