Andrahandsuthyrning

Nu finns möjligheten att hantera godkännanden och kontroll av andrahandsuthyrningar direkt i Portalen.

Medlemmen loggar in på sin lägenhet och fyller i uppgifterna i ansökan om andrahandsuthyrning.

image73cfs.png

Det skapas ett ärende där medlemmen laddar upp kontraktet

imagexhpk.png

Ärendet går till styrelsen där ni kan kommunicera direkt med medlemmen om det är något som behöver kompletteras i ansökan.

När allt är komplett kan ni godkänna (eller avslå) ansökan, utifrån er förenings regler för andrahandsuthyrning.

Detta gör ni under Fastighetsobjekt

imaged96h.png

Ska medlemmen debiteras gör ni det direkt under aviseringstillägg

Om avgiften för andrahandsuthyrning ska debiteras medlemmen månadsvis under perioden, meddela oss i ett ärende, så lägger vi upp det mot en faktureringsavgift.

Ni kommer nu att ha kontroll på vilka lägenheter som är uthyrda och om det finns kommande uthyrningar som ni har godkänt.

image75c.png

imageu4jhe.png

Det är nu också möjligt för styrelsen att avbryta en pågående eller kommande andrahandsuthyrning.

Om ni avslår, avbryter eller om den godkända tiden går ut, så måste medlemmen skapa en ny ansökan.

till För styrelsen

Denna sida stödjer inte webbläsaren Internet Explorer. För bästa upplevelse rekommenderar vi att du byter till en annan webbläsare t ex Chrome eller Firefox.